Autoschade

Dat is heel vervelend. Onze vakmensen helpen u graag weer op weg!

Zoek een vestiging bij u in de buurt en meld uw schade direct

Bij ons zit u goed

U heeft autoschade opgelopen. Autoschade ontstaat niet zomaar en mogelijk bent u erg geschrokken, dat begrijpen we. In een paar stappen leggen wij u graag uit wat u kunt doen en hoe wij te werk gaan.

1: check uw verzekering

Afhankelijk van uw type autoverzekering wordt schade aan uw eigen auto wel of niet vergoed. Meld indien nodig de schade bij uw verzekeraar of tussenpersoon.

2: meld uw schade bij ons 

Zoek hier het dichtstbijzijnde A.A.S. schadeherstelbedrijf en meld uw schade online of neem telefonisch contact op. 

3: afspraak voor herstel van uw auto

Uw auto wordt aantoonbaar veilig hersteld volgens alle geldende voorschriften.

4: oplevering van uw auto

U kunt uw auto weer ophalen en eventueel vervangend vervoer weer inleveren. U ontvangt 4 jaar FOCWA garantie op het herstel van uw auto.

Stap 1: hoe bent u verzekerd?

Afhankelijk van hoe u autoschade hebt opgelopen en uw type verzekering wordt schade aan uw auto wel of niet vergoed. Bent u betrokken bij een aanrijding en bent u niet de veroorzaker? In dat geval wordt schade aan uw auto vergoed en verliest u geen schadevrije jaren. Bent u de veroorzaker van de schade? In dat geval kan het zijn dat u de schade aan uw eigen auto zelf moet betalen. Dit hangt af van de door u gekozen autoverzekering.

In Nederland kennen we 3 type verzekeringen: WA, WA + beperkt casco en WA volledig casco (ofwel allrisk).

Dekking van deze 3 type autoverzekeringen

  WA WA + beperkt casco Allrisk
Schade aan anderen x x x
Ruitschade   x x
Diefstal en inbraak   x x
Storm- en brandschade   x x
Schade door eigen toedoen     x
Vandalisme     x


Wordt de schade aan uw auto vergoed? Meld de schade dan ook bij uw verzekeraar.

 

Stap 2: meld de schade bij een A.A.S. schadeherstelbedrijf

Dit kan op een aantal manieren, het is maar net wat u zelf prettig vindt.

Schade online melden

U kunt de schade aan uw auto online melden bij een van onze schadeherstelbedrijven. U kiest eerst de voor u gewenste vestiging en kunt dan direct de schade melden via onze website. Het schadeherstelbedrijf neemt zo snel mogelijk contact met u op om de vervolgstappen en eventuele andere zaken met u door te nemen.

Ontvangt u liever eerst een vrijblijvende prijsopgave? Kies ook dan de voor u gewenste vestiging en vraag een vrijblijvende prijsopgave aan.

Schade telefonisch melden

Zoek een vestiging bij u in de buurt en neem telefonisch contact op. De receptiemedewerker zal een aantal gegevens van u nodig hebben zoals bijvoorbeeld uw kenteken en eventueel het polisnummer van uw verzekering. Om de schade te beoordelen kunt u direct een afspraak maken om deze te laten bekijken door een expert van onze vestiging.

Langsrijden bij onze vestiging

Rijdt u liever gelijk even langs? U bent van harte welkom bij een van onze vestigingen.

Zoek een vestiging

 

Stap 3: herstel van uw auto

De schade is beoordeeld door ons schadeherstelbedrijf en u heeft de opdracht voor reparatie gegeven. Uw auto wordt aantoonbaar veilig hersteld volgens de geldende fabrieksvoorschriften. U ontvangt bericht van onze vestiging wanneer uw auto gereed is. Indien gewenst kunt u gedurende de herstelperiode gebruik maken van (gratis) vervangend vervoer.

 

Stap 4: oplevering van uw auto

U ontvangt bericht zodra uw auto (bijna) gereed is en spreekt af wanneer u de auto komt ophalen. Eventueel vervangend vervoer kunt dan weer inleveren. U krijgt 4 FOCWA garantie op het schadeherstel aan uw auto.

Wij wensen u veel veilige kilometers toe!

Zoek een vestiging


Deze mensen gingen u voor

Benieuwd naar onze dienstverlening? Bekijk wat klanten zeggen over ons. 

Bekijk onze reviews

Doorzoek de website van A.A.S. Schadeherstel