• Altijd 4 jaar BOVAG garantie
  • Gekwalificeerd voor alle automerken
  • Wij werken voor (bijna) alle verzekeraars
  • Vervangende mobiliteit beschikbaar
Grote autoschade betalen via verzekering

Grote autoschade betalen via verzekering

Met 95 schadeherstelbedrijven zijn we altijd bij je in de buurt
9

Trots op weg.

Verzekerd bij (grote) schade

All-risk verzekerd of niet zelf verantwoordelijk voor de opgelopen schade aan jouw auto? In deze gevallen kun je de schade laten vergoeden door je autoverzekeraar. Het is belangrijk om schade altijd eerst te melden bij je verzekeraar. Wij werken samen met bijna alle verzekeraars in Nederland, en helpen je dus graag. Meld je schade gemakkelijk online of zoek een vestiging bij jou in de buurt en neem telefonisch contact met ze op om de schade te melden. Rij je liever even langs? Je bent natuurlijk van harte welkom!

  • Altijd 4 jaar BOVAG garantie
  • Gekwalificeerd voor alle automerken
  • Wij werken voor (bijna) alle verzekeraars
  • Vervangende mobiliteit beschikbaar

Trots op weg

Met deze verzekeraars werken wij samen

Afhankelijk van hoe je autoschade hebt opgelopen en type verzekering wordt schade aan je auto wel of niet vergoed. Ben je betrokken bij een aanrijding en bent je niet de veroorzaker? In dat geval wordt schade aan je auto vergoed en verlies je geen schadevrije jaren. Ben je de veroorzaker van de schade? In dat geval kan het zijn dat je de schade aan je eigen auto zelf moet betalen. Dit hangt af van de door jou gekozen autoverzekering.

Wij helpen je graag om te kijken naar je verzekering zodat we samen tot een oplossing kunnen komen.

Verschillende autoverzekeringen

Het is belangrijk om eerst je autoverzekering te controleren, zodat je precies weet wat wel en niet vergoed wordt. Soms kan het zelfs voordeliger zijn om de schade zelf te betalen, bijvoorbeeld als het om een klein bedrag gaat. Wat er precies vergoed wordt, hangt af van het type verzekering dat je hebt en de oorzaak van de schade. In Nederland zijn er drie soorten autoverzekeringen: WA, WA + beperkt casco, en WA volledig casco (ook wel allrisk genoemd). Elk van deze verzekeringen biedt een andere dekking, en daarnaast speelt ook de oorzaak van de schade een belangrijke rol in wat je kunt claimen.

Autoschade veroorzaakt door een ander

Is de schade aan jouw auto veroorzaakt door iemand anders? Als de dader bekend is, kun je de schade claimen bij de verzekeraar van de tegenpartij. Heb je een allrisk verzekering? Breng dan direct je eigen verzekeraar op de hoogte en stuur het ingevulde schadeformulier op. Jouw verzekeraar regelt vervolgens dat de schade wordt verhaald op de dader.

Autoschade door eigen toedoen

Als je zelf verantwoordelijk bent voor de schade aan je auto, hangt het van je verzekering af of je de schade vergoed krijgt. Bij een WA-verzekering wordt alleen schade aan anderen vergoed, niet aan je eigen auto. Heb je een WA + beperkt casco of een allrisk verzekering? Dan is de kans groter dat de schade aan jouw eigen voertuig gedekt is. Let wel op: vaak geldt er een eigen risico en kan een claim invloed hebben op je schadevrije jaren, wat weer kan leiden tot een hogere premie in de toekomst.

Dekking per type autoverzekeringen

 

WA

WA + beperkt casco

Allrisk

Schade aan anderen

x

x

x

Ruitschade

 

x

x

Diefstal en inbraak

 

x

x

Storm- en brandschade

 

x

x

Aanrijding met dieren (wild)

 

 x

x

Vandalisme

 

 

x

Schade door eigen toedoen

x


Wordt de schade aan vergoed? Meld de schade dan ook bij uw verzekeraar.

Klanten waarderen onze service met een 9

5
18 April 2025

A.A.S. Schadeherstel Forepark

Ik ben over het algemeen niet tevreden met de werkwijze van AAS. Toen ik mijn auto kwam brengen werd er even naar de schade gekeken en gezegd dat het weinig voorstelde. Ik kon er ook gewoon mee doorrijden werd er gezegd. Ik vroeg of mijn afneembare trekhaak nog bruikbaar was. Antwoord was dat dit geen probleem was. Toen mijn auto 2 maanden later voor herstel op de brug stond bleek de schade veel groter te zijn. De reapratie duurde veel langer dan voorspeld en de afneembare trekhaak bleek helemaal niet bruikbaar te zijn. Na een week mocht ik mijn auto komen halen. Er moesten nog wat dingen gebeuren. Daar moest ik een maand later voor terug komen, maar dat zou in een uurtje geregeld zijn. Er zat een nieuwe trekhaak op mijn auto van zeer slechte kwaliteit en ongeveer de helft goedkoper dan mijn originele trekhaak. Bij navraag werd gezegd dat de ander niet meer leverbaar was. Kan gebeuren, maar waarom wort er niet met mij overlegd over de nieuwe trekhaak? Waarom wordt gekozen voor een trekhaak die zeer diefstalgevoelig is om nog niet te spreken van gebruiksonvriendelijk? Op deze vragen kreeg ik geen antwoord. Ik voel mij opgelicht! Toen ik een maand later mijn auto kwam brengen voor de resterendewerkzaamheden bleek het helemaal geen uurtje te duren. Ik kreeg een auto mee met nagenoeg lege tank en er werd gezegd dat ik er bij terugkomst maar even een tientej benzine in moest gooien. In de veranderstelling dat mijn auto dezelfde dag nog klaar zou zijn accepteerde ik dit. 3 dagen later was mijn auto nog niet klaar. Uiteindelijk heeft het 7 dagen geduurt. Ik had na 3 dagen telefonisch afgesproken dat ik de auto vol zou tanken en bij aflevering een bon zo overhandigen waarna ik het geld terug gestort zou krijgen. Hier na een week nog niets ontvangen. Telefonisch contact opgenomen waarna het wel geregeld word. De manier waarop is weinig klact vriendelijk! Over het algemeen zijn de medewerkers vriendelijk. De informatie die wordt gegeven is echter niet duidelijk en klopt ook niet! Men doet niet wat men beloofd. De reparatie is uiteindelijk wel goed uitgevoerd. De manier waarop vind ik niet klant vriendelijk. De trekhaak zeer slechte kwaliteit is zit mij erg dwars. een goedkope variant en zonder overleg geplaatst!
3
17 April 2025

A.A.S. Auto Hoogenboom Schadeservice Spijkenisse

Onaangename ervaring. Ik ging naar deze autoservice nadat mijn spiegel was geraakt en er een stuk plastic brak. Tijdens de eerste afspraak werd de spiegel gecontroleerd en werd besloten het kunststof te vervangen. Een week later ging ik terug om de spiegel te laten repareren. Toen ik daar wegging, merkte ik dat de spiegel heel erg trilde. (Vóór de reparatie trilde hij niet, maar zelfs als dat wel zo was, had hij ontdekt en gerepareerd moeten worden.) Na 15 minuten ging ik terug naar hen. Ze namen de auto terug, maar zeiden dat ze niet wisten wat het probleem was en dat alles in orde leek. Na het weekend heb ik nog een keer gebeld en gevraagd of we de spiegel konden repareren omdat deze erg trilt en er gevaarlijke situaties zouden kunnen ontstaan. Hij vertelde me dat het mechanisme van de spiegel waarschijnlijk kapot was en dat de reparatie me ruim € 700,- zou kosten. Ik heb het niet geaccepteerd en heb een klacht ingediend op de website. Vervolgens hebben ze mij gebeld en was de spiegel binnen een half uur keurig gerepareerd, zonder dat ik iets hoefde te betalen. Het is een happy end, maar het lijkt mij onprofessioneel
9
17 April 2025

A.A.S. Autoschade Lambert Eindhoven

Vriendelijk in contact en correct.

Veelgestelde vragen

  • Is een offerte aanvraag gratis?

    Ja, een offerte/prijopgave is altijd vrijblijvend en gratis. Je zit dus nergens aan vast.

  • Wat kost het opmaken van een schaderapport?

    Het opmaken van een schaderapport zit inbegrepen bij het schadeherstel. Als je besluit de schade elders te laten herstellen kunnen er wel kosten in rekening worden gebracht.


  • Kan ik zonder afspraak langskomen?

    Je kunt altijd bij ons langsrijden om naar de schade te laten kijken. Bekijk vooraf wel even onze openingstijden zodat je niet voor een gesloten deur staat.