1 december 2021

A.A.S. Schadeherstel introduceert Bewust Groen Schadeherstel

Pers

Vanaf 1 januari 2022 is het mogelijk om bij een aantal aangesloten A.A.S.-schadeherstelvestigingen te kiezen voor een milieuvriendelijke autoschadeherstelvariant. Nicole Spenkelink, directeur van A.A.S. Schadeherstel meldt vol trots dit nieuwe initiatief.

“We hebben besloten te starten met een klein aantal A.A.S.-vestigingen die zoveel mogelijk gebruikte onderdelen gaan inzetten bij het herstel van particuliere autoschades en daarbij gebruik gaan maken van Air Dry Clear Coats. Met deze twee toepassingen maken we een start richting milieuvriendelijker autoschadeherstel. Daarbij is het de bedoeling dat we gaandeweg steeds meer duurzame toepassingen gaan toevoegen aan het schadeherstelproces om zo te groeien naar volwassen duurzaam autoschadeherstel”, aldus Spenkelink.

Partners

Voorlopig is deze variant enkel beschikbaar voor particuliere klanten. Spenkelink: “Uiteraard hopen we op termijn deze variant ook aan te kunnen bieden via onze grotere opdrachtgevers zoals de autoverzekeraars. Die interesse is er zeker. Voor nu willen we vooral ervaring op doen met gebruikte onderdelen en de toepassing van lucht-drogende lak. Met onze partners, in dit geval Axalta en van Gils Automotive uit Nootdorp, willen we stap voor stap verder groeien, aldus Spenkelink. Op de website van A.A.S. kan de consument zien vanaf 1 januari 2022 waar de duurzame variant in deze startperiode verkrijgbaar is, herkenbaar aan het label Bewust Groen Schadeherstel. Ook tonen we de resultaten van deze pilot vanaf 2022 op onze website in gerealiseerde CO2-reductie. We willen daarin 100% transparant zijn”.

Zichtbaar Betrokken

Bewust Groen Schadeherstel is formeel onderdeel van het MVO-beleid van A.A.S. genaamd 100% Zichtbaar Betrokken. Spenkelink: “Betrokken is een van onze kernwaarden sinds jaren wat staat voor de maatschappelijke bijdragen van onze leden. Vooral op het gebied van milieu hebben we ambitieuze plannen. Want naast de introductie van Bewust Groen Schadeherstel staan er diverse activiteiten op het programma met als hoogste prioriteit een gezamenlijk CO2 reductieprogramma voor de hele keten.” aldus Spenkelink.

Over van Gils Automotive

Van Gils Automotive is de professional in Nederland voor het leveren van origineel gebruikte auto-onderdelen. Het betreft hier kwalitatief hoogwaardige onderdelen met garantie en 100% herleidbaarheid. Op basis van het VIN-nummer of kenteken levert het verkoopteam altijd het juiste onderdeel voor de auto.

Het familiebedrijf bestaat meer dan 50 jaar en heeft haar plek in de circulaire economie gevonden. Door gebruik te maken van origineel gebruikte onderdelen bij reparatie of onderhoud van een auto behalen we een significante CO2-reductie ten opzichte van nieuwe onderdelen. Daarbij heeft Van Gils Automotive een leerwerkbedrijf voor kandidaten met een afstand tot de arbeidsmarkt en neemt hiermee ook haar maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Over Axalta

Axalta is een toonaangevend wereldwijd coatings bedrijf dat haar klanten voorziet van innovatieve, kleurrijke, mooie en duurzame coatings oplossingen. Van lichte OEM-voertuigen, commerciële voertuigen en autoschadeherstel toepassingen tot elektromotoren, gevels van gebouwen en andere industriële toepassingen, zijn onze coatings ontworpen om corrosie te voorkomen, productiviteit te verhogen en de levensduur te verlengen van de materialen die we coaten. Met meer dan 150 jaar ervaring in de coatingsindustrie, blijft het wereldwijde team van Axalta manieren vinden om de ruim 100.000 klanten in 130 landen elke dag beter te dienen met de beste coatings, toepassingssystemen en technologie.