Wall of Fame

15/02/2016

Onlangs had ik nog een mooi gesprek met een van onze herstellers. Hij vroeg me: “Jose, wat vind jij er nou eigenlijk van als een klant een 1 geeft bij het klanttevredenheidsonderzoek? 1 is toch geen  cijfer?”. Ik vond het wel een goeie vraag van onze hersteller waarvan ik zeker weet dat hij en zijn medewerkers elke dag hun stinkende best doen om de klanten zo goed mogelijk te helpen. Het is dan inderdaad vrij pijnlijk als een klant je vervolgens een 1 geeft. Welke reden zou daar achter zitten?

Even in gedachten ga ik terug naar al die keren waarop ik zelf een beoordeling heb gegeven die ongeveer even hard aan zou (kunnen) komen als het geven van een 1. En met welke reden ik dat gedaan heb. Eigenlijk is er maar één reden te noemen: een soort noodkreet in de hoop dat ze er iets mee doen. Een soort noodkreet omdat je je toch behoorlijk betrokken voelt bij het bedrijf en je  eigenlijk alleen maar wilt helpen. Alleen maar echt wilt wakker schudden (ik had ook binnen kunnen lopen met een megafoon). Met alle goede bedoelingen. Dat je diep in je hart absoluut wenst dat ze zaken (hoe klein dan ook) net even iets anders aanpakken. Waardoor alle klanten wel geraakt worden door dit bedrijf omdat je voelt dat het beter kan. Omdat je ze absoluut gunt dat klanten hun enthousiasme over dit bedrijf verder delen met ik-weet-niet-hoeveel-mensen. Mond tot mond reclame waarmee je meer effect bereikt dan welke advertentie of reclamespot dan ook. Want diep in mijn hart gunde ik alle bedrijven die ooit van mij een 1 hebben gekregen eigenlijk alleen het allerbeste. Maar iemand moet ze even wakker schudden.

Voordat iedereen denkt dat ik alleen maar bedrijven wil wakker schudden: nee hoor! Als ik verrast word doordat ik super geholpen ben, zal ik dat ook zeker melden. Nog niet zolang geleden, gaf ik de medewerkster van mijn bank nog complimenten voor haar inzet. Ze aarzelde even, was absoluut overrompeld door hetgeen ik vertelde en stamelde zachtjes een dankjewel. Complimenten in ontvangst nemen is natuurlijk ook een groeiproces.

Onze schadeherstellers krijgen in dat kader binnenkort misschien wel het mooiste geschenk: hun eigen Wall of fame met de bijzonderste, verrassendste klantbeoordelingen recht-uit-het-hart die hun eigen klanten het afgelopen jaar achtergelaten hebben op het onderzoeksplatform waarmee wij continue onze klanttevredenheid meten. Daar doe je het tenslotte voor, elke dag weer.


 

Jose Siemons werkt als marketing manager bij A.A.S. vrijwel vanaf de oprichting. Klanttevredenheid en alles daaromheen, is absoluut haar grote passie naast natuurlijk het echte marketingvak.

José Siemons

A.A.S. Schadeherstel | Copyright 2006 - 2019

Ontwerp & realisatie – DDK + Internetbureau Studio September

A.A.S. Schadeherstel

Stadionstraat 1c
4815 NC Breda

076 – 5232530

info@aas-schadeherstel.nl