Schade, wat nu?

13/06/2016

Stel, je hebt schade aan je auto, scooter of caravan en wil deze graag laten herstellen. Voordat de schade kan worden gerepareerd, neem je contact op met je verzekeraar en plan je een afspraak in voor een intake bij het door jouw gekozen schadeherstelbedrijf. Karin Kruidenier, vrouw van de eigenaar van A.A.S. Autoschadespecialist De Kiefte te Eibergen, legt uit wat een intake inhoudt en wat een hersteller voor je kan betekenen.

Afhandeling van schade

Schade rijden komt altijd ongelegen en kan erg vervelend zijn. Wij als schadehersteller begrijpen dat als geen ander. Aangezien een automobilist gemiddeld eens in de 5 jaar schade rijdt, zal er niet snel een routine ontstaan in de afhandeling van schade. Daarom willen wij de bestuurder zoveel mogelijk bijstaan en kan deze met iedere vraag bij ons terecht.

Schade melden

Voordat de klant bij ons komt heeft hij of zij vaak al contact gehad met de tussenpersoon of verzekeraar om de schade te melden. Zodra de schademelding bij de verzekeringsmaatschappij is verwerkt, ontvangen wij een opdracht. Op dat moment wordt er zo spoedig mogelijk een afspraak ingepland voor een intake. Omdat de klant soms even op adem moet komen van hetgeen wat is gebeurd, nemen we de tijd om het schadetraject zorgvuldig met de klant door te nemen. We proberen altijd zo goed en flexibel mogelijk in te spelen op de situatie die zich op dat moment voordoet.

Intake

Tijdens de intake noteert onze schadebehandelaar de gegevens van de klant en de toedracht van de schade. Ook wordt het kenteken deel I en II, of zoals bij nieuwere auto’s het kentekenkaartje, gescand samen met de groene kaart. Deze gegevens zijn nodig voor de algehele dossiervorming. Daarna loopt de schadebehandelaar samen met de klant naar de auto om de schade te bekijken. Ter plaatse worden ook enkele foto’s gemaakt van de schade voor in het dossier.

Calculatie

Vervolgens wordt een calculatie van de schade opgemaakt. Bij ons kan de klant op het scherm meekijken hoe dit gebeurd, dit verschilt overigens per bedrijf. De behandelaar bespreekt de calculatie en duur van reparatie. Zo weet de klant precies waar hij of zij aan toe is. Let wel: een calculatie wordt gemaakt op basis van zichtbare schade. Deze kan daardoor afwijken van het uiteindelijke bedrag i.v.m. onvoorziene zaken en herstelwerkzaamheden die hierdoor langer of korter kunnen duren. Uiteraard koppelen we calculatiewijzigingen altijd terug aan de klant.

Afspraak schadeherstel

Aansluitend wordt een afspraak voor schadeherstel ingepland en de mogelijkheden voor vervangend vervoer en een eventuele haal- en brengservice besproken. Vanzelfsprekend vragen we de klant of er nog vragen zijn. Omdat we klanten op ieder moment te woord willen staan, geven we een kaartje met onze gegevens erop mee. Zo kan een klant altijd contact opnemen.

Klantbeleving

Voor ons is klantbeleving erg belangrijk. Wij hebben dit hoog in het vaandel staan evenals service en kwaliteit. Daarom doen we regelmatig klanttevredenheidsonderzoeken. Hierin zien we terug dat onze klanten transparantie en uitleg over wijzigingen positief waarderen.


 

Karin Kruidenier is als vrouw van de eigenaar Steffen erg betrokken bij A.A.S. Autoschadespecialist De Kiefte. Na 17 jaar in dienst te zijn geweest bij dit bedrijf weet zij als geen ander hoe schadeherstelprocessen verlopen. In haar blogs wil ze graag meer openheid geven van de stappen die worden doorlopen vanaf het moment van schade tot het moment van aflevering.

A.A.S. Karin Kruidenier

 

A.A.S. Schadeherstel | Copyright 2006 - 2019

Ontwerp & realisatie – DDK + Internetbureau Studio September

A.A.S. Schadeherstel

Stadionstraat 1c
4815 NC Breda

076 – 5232530

info@aas-schadeherstel.nl